Veel gestelde vragen

  • Wat moet ik weten als vrijwilliger?
    Dinsdag / woensdag / donderdag starten we op om 9.30 uur met alle vrijwilligers. Maandag en vrijdag beginnen we om 8.30 uur. Meld je (bij de poort) bij de registratie en we noteren even dat je er bent. Voor lunch en koffie/thee/ water wordt gezorgd. Vervolgens word je ontvangen door de coördinator van het onderdeel waarbij je bent ingedeeld en deze zal toelichten wat de bedoeling is voor je taken van die dag. Zij zijn dan ook altijd je eerste aanspreekpunt bij vragen. Uiteraard kun je ook altijd bij de overige mensen van de organisatie terecht als er nog andere vragen of opmerkingen zijn.

    Om 10.00 start het programma voor alle kinderen. Uiteraard mogen de kinderen van de vrijwilligers direct mee naar het terrein komen. Het is echter niet de bedoeling dat de kinderen al gaan spelen met alles wat er op het terrein staat en ligt. Er is nog geen begeleiding en daarmee starten we voor alle kinderen tegelijk. We zouden het fijn vinden als jullie dit vooraf al even doorspreken met je kinderen. De kinderen kunnen zich ook direct even registreren bij de balie als je aankomt, daarna mogen zij wachten in de grote tent op het terrein waar ze even kunnen kleuren of een spelletje kunnen doen.

    Op dinsdag en woensdag gaan we rond 15.30 uur met z'n allen opruimen (ook de kinderen) zodat we het terrein weer netjes achter kunnen laten voor de volgende dag. Om 16.00 uur sluiten we de dag af en gaan de kinderen weer naar huis.
    Op donderdag zijn alle ouders welkom vanaf 15.00 uur om de hutten te bewonderen en om 16.00 uur begint de Talentenjacht waar alle kinderen hun coolste moves en kunsten kunnen laten zien. Vanaf donderdagmiddag kan iedere geregistreerde vrijwilliger 4 muntjes ophalen bij de kassa, waarmee je wat te drinken kunt halen vanaf 15.30 uur. Vervolgens zijn er tegen betaling nog meer muntjes verkrijgbaar voor 1 euro per muntje. Daarnaast kan men tegen betaling gebruik maken van de frietkar van Catering Leeuwen om iets lekkers te halen. Uiterlijk om 20.30 uur wordt deze dag afgesloten.

    Donderdag Vanaf 15.00 uur is het de bedoeling dat men weer zelf op zijn of haar kinderen let. De kinderen mogen echter niet alleen naar huis, tenzij ouders daar expliciet toestemming voor hebben gegeven. Dit kunt u vermelden bij het ophalen van de kaartjes, dan krijgen ze een sticker op hun kaart. Kinderen onder de 8 jaar dienen sowieso opgehaald te worden op alle dagen.
    We gaan er met z'n allen een gezellige, onvergetelijke week van maken voor de kinderen!

  • Waar en wanneer haal kunnen we de tickets ophalen?
    Zaterdag 19 augustus van 9.00-11.00 uur op de Korte Brouwerstraat 16 (Hans Reuser Trappenfabriek). Het is de bedoeling dat alle kinderen die zich hebben ingeschreven Voor de Lauwse Doe Dagen deze kaartjes op komen halen. De kinderen hebben alle drie de dagen de tickets nodig, dus vergeet ze niet op te halen en elke mee te nemen naar het bouwdorp. Bij het ophalen van de kaartjes ontvangen jullie ook een informatieboekje over de Lauwse Doe Dagen.

  • Waarom hebben we gekozen voor een verplichte dag helpen voor de ouders?
    Afgelopen jaar hebben we voorafgaand aan de inschrijving van de kinderen we geprobeerd om voldoende vrijwilligers te werven om het bouwdorp draaiende te krijgen. Er hebben zich toen bij lange na niet voldoende vrijwilligers aangemeld om een verantwoord bouwdorp te kunnen realiseren. Het bestuur stond daardoor voor de keuze om te stoppen met de organisatie of om in ieder geval 1 dag verplicht te stellen. wij hebben toen voor het laatste gekozen zodat het bouwdorp toch door kan gaan. We hopen dat ook de vrijwilligers veel plezier gaan krijgen de komende jaren en dat zij in de rij staan om zich opnieuw aan te melden zodat tzt niet meer nodig is om verplicht te stellen. Uiteraard gaat daar ook onze voorkeur naar uit.


  •  Voor wie zijn de Lauwse Doe Dagen bedoeld?
    Alle kinderen van groep 3 t/m groep 8 (kinderen die komend schooljaar naar groep 3/8 gaan) uit Beneden Leeuwen of schoolgaand in Beneden Leeuwen.
  • Ik heb verkeerde gegevens ingevuld, wat nu?
    Controleer voor de inschrijving nogmaals of alle verstrekte informatie juist is. Zodra je de inschrijving hebt verstuurd, is het niet meer mogelijk om deze gegevens zelf aan te passen. Neem hiervoor contact op via ons e-mail adres: lauwse-doe-dagen@hotmail.com
  • Maakt het moment van inschrijven verschil? 
    Nee, binnen de inschrijfperiode maakt het moment van inschrijven geen verschil in de loting. Die is volledig willekeurig. De inschrijving dient dus wél binnen de inschrijfperiode verstuurd te worden.

  • Mogen er ook kinderen mee doen die buiten Beneden Leeuwen wonen?
    Voorlopig beperken we de deelname tot de kinderen die in Beneden Leeuwen wonen of in Beneden Leeuwen naar school gaan. Woon je elders, maar ga je wel in Beneden Leeuwen naar school, vermeld dit dan in de opmerkingen.

  • Mijn zoon is ingeloot, en mijn dochter niet.
    Er word geloot per inschrijving. Meerdere inschrijvingen per gezin brengt dus het risico met zich mee dat een kind wordt uitgeloot, terwijl broertjes en of zusjes wel ingeloot worden.

  • Kunnen er niet gewoon meer kaarten beschikbaar worden gesteld voor Lauwse Doe dagen?
    Helaas niet. Het aantal beschikbare kaarten is zorgvuldig vastgesteld op basis van de beschikbare ruimte en faciliteiten. We willen alle kinderen en vrijwilligers voldoende ruimte geven en er moet natuurlijk veilig en verantwoord gebouwd kunnen worden. 

  • Kunnen we niet gewoon Lauwse Doe dagen twee weken laten duren? Of meerdere Lauwse Doe dagen plannen?
    Hoewel dat een eenvoudige oplossing lijkt, betekent dat achter de schermen een ontzettende hoeveelheid extra werk. Wij blijven afhankelijk van vergunningen, vrijwilligers en sponsoren. Het vergt ongelooflijk veel van de organisatie om überhaupt al één week succesvol te maken.

  • Wat als mijn kind niet alle dagen aan het bouwdorp mee kan doen, krijg ik dan mijn geld terug?
    Nee, helaas is dat niet mogelijk. Alle kosten zijn vooraf al gemaakt en berekend op 200 kinderen. Wel zou je je kaartje aan een ander kind kunnen geven, als je zeker weet dat je eigen kind niet meer gaat. Geef dat wel even aan de organisatie door zodat zij weten welke kinderen aanwezig zijn.

  • Kan ik als vrijwilliger een jonger kind meenemen naar het bouwdorp?
    Nee, dat is niet mogelijk, het bouwdorp is bedoeld voor kinderen vanaf groep 3 en de ruimte is niet ingericht is op hele jonge kinderen.

  • Hoe gaan wij om met foto's en video's die gemaakt worden tijdens de Doe Dagen?
    Er worden dagelijks foto's en video's gemaakt voor de website en voor op social media. Er zijn wel eens (extreme) situaties waarbij een kind absoluut niet op foto's mag komen te staan, daar kunnen afspraken over gemaakt worden en dan doen wij onze uiterste best om daarop de controleren. Ook als er een bijvoorbeeld een persfotograaf komt. Maar het is voor ons echter niet te doen om van ieder kind bij te houden of hij/zij liever wel/niet op foto's mogen staan. Mocht er een keer foto zijn van uw kind waar u niet blij mee bent, dan kunt u dat aangeven via de email en dan verwijderen we deze foto zo spoedig mogelijk.

  • Waar en wanneer kunnen de kaartjes voor de Lauwse Doe Dagen ophalen?
    De kaartjes voor het bouwdorp kunnen op zaterdag 19 augustus tussen 9.00-11.00 uur worden opgehaald op de Korte Brouwerstraat 16 (Hans Reuser Trappenfabriek).

  • Wat moet ik weten als vrijwilliger?
    Dinsdag / woensdag / donderdag starten we op om 9.30 uur met alle vrijwilligers. Maandag en vrijdag beginnen we om 8.30 uur. Meld je (bij de poort) bij de registratie en we noteren even dat je er bent. Voor lunch en koffie/thee/ water wordt gezorgd. Vervolgens word je ontvangen door de coördinator van het onderdeel waarbij je bent ingedeeld en deze zal toelichten wat de bedoeling is voor je taken van die dag. Zij zijn dan ook altijd je eerste aanspreekpunt bij vragen. Uiteraard kun je ook altijd bij de overige mensen van de organisatie terecht als er nog andere vragen of opmerkingen zijn.

    Om 10.00 start het programma voor alle kinderen. Uiteraard mogen de kinderen van de vrijwilligers direct mee naar het terrein komen. Het is echter niet de bedoeling dat de kinderen al gaan spelen met alles wat er op het terrein staat en ligt. Er is nog geen begeleiding en daarmee starten we voor alle kinderen tegelijk. We zouden het fijn vinden als jullie dit vooraf al even doorspreken met je kinderen. De kinderen kunnen zich ook direct even registreren bij de balie als je aankomt, daarna mogen zij wachten in de grote tent op het terrein waar ze even kunnen kleuren of een spelletje kunnen doen.

    Op dinsdag en woensdag gaan we rond 15.30 uur met z'n allen opruimen (ook de kinderen) zodat we het terrein weer netjes achter kunnen laten voor de volgende dag. Om 16.00 uur sluiten we de dag af en gaan de kinderen weer naar huis.

    Op donderdag zijn alle ouders welkom vanaf 15.00 uur om de hutten te bewonderen en om 16.00 uur begint de Talentenjacht waar alle kinderen hun coolste moves en kunsten kunnen laten zien. Vanaf donderdagmiddag kan iedere geregistreerde vrijwilliger 4 muntjes ophalen bij de kassa, waarmee je wat te drinken kunt halen vanaf 15.30 uur. Vervolgens zijn er tegen betaling nog meer muntjes verkrijgbaar voor 1 euro per muntje. Daarnaast kan men tegen betaling gebruik maken van de frietkar en de bbq van Catering Leeuwen om iets lekkers te halen. Uiterlijk om 20.30 uur wordt deze dag afgesloten.

    Donderdag Vanaf 15.00 uur is het de bedoeling dat men weer zelf op zijn of haar kinderen let. De kinderen mogen echter niet alleen naar huis, tenzij ouders daar expliciet toestemming voor hebben gegeven. Dit kunt u vermelden bij het ophalen van de kaartjes, dan krijgen ze een sticker op hun kaart. Kinderen onder de 8 jaar dienen sowieso opgehaald te worden op alle dagen.

    We gaan er met z'n allen een gezellige, onvergetelijke week van maken voor de kinderen!